Monday, December 13, 2010

Friday, October 8, 2010

Bencana Alam Adusss






Inilah kali pertama rumahku syurgaku dimasuki air, banjir secara tiba2 tak sempat nak angkat semua barang2 hari ini adalah hari kedua aku berkampung seperti ini, esok lagi satu hari , kata orang tua2 dia melanda selama 3 hari berturut-turut... Marah , sedih penat hanya pada tuhan sahaja ku berserah. seluruh dunia ditimpa musibah yang sama akibat daripada perbuatan manusia itu sendiri.... Huhuhuuuuuu

Monday, August 2, 2010

Masa makan la pulak

Ini pulak waktu makan t/hari..

Team Yellow- B'minton


Ini le team mesouch , sempena hari perlawanan badminton di tempat kerja semalam, seronok giler tu sampai tak sempat nak update blog.. dah bersawang lagi.. apae pun terima kasih pada team kuning w/pun kalah tapi semangat pasukan tu ada...

Sunday, June 27, 2010

Jalan-Jalan Di Pekan Golok




Salam semua, ini je lah yang mesouch bole bagi semasa jalan di golok Thailand, tak sempat nak g jalan jauh kerana cuaca panas sangat... yang dalam perahu tu Koew Tiew Sup memang sedap gila tiada tandingan mana2 restoran yang selalu mesouch makan...Ikan, sayur-sayuran memang murah berbanding dengan malaysia...


Selamat menjamu mata..

Sunday, May 30, 2010

Roses Tempat letak kek


Dah siap dah ,, tempat letak kek mesouch lagi2 ros tak jemu ke, tapi tak pelah ros banyak2 pun tak pe tak jemu...kalu dulu mesouch buat ros satu warna je, tapi kali ini mesouch buat multi colour biar mata tak jemu ape2 pun kita zommmm je dengan multi colour ros mesouch ini

Sunday, May 23, 2010

Roses for pluggg

Salam semua cik jah , Cik Temah dan nama2 yang glamoor lagi , hari ini mesouch nak share pluggg yang baru di siapkan , kalu cik ooodah bunga kobisss , mesouch pulak bunga kobisss sedang mekarrr heeee ape pun kita zoommmmmmmmm

Sunday, May 9, 2010

Teko Roses

Hari ini nak kongsi teko bulat Roses ini, masa balik Thailand tu hari , singgah kat kedai bunddle kat kelate ternampak lee si comel roses ni,, ape lag terus rembak leee adusss mesouch bukan main suke lagi mahu taknya orang lain pun rasenya dah adae ni... Yang tinggi lampai tu tukar dengan ooodah ,, oodah ambil yang gemuk montelllll...


Manakala termos tu pulak hari ini jumpa kat car boot sale masih baru dengan rega Rm3.00 masih dalam keadaan baik dan bole digunakan. Bunganya yang cantik tu bak tu mesouch ambil pah tu pulak rega emmmm murah sesangat......

Tingkat Lama

Hari ini nak kongsi tingkat zaman dulu dah d ubah suai , yang buruk jgn di buang bole di kitar semula untuk hiasan... ni nantikan tingkat lama mesti jadi rebutannnnnn .. Khas untuk Abang Din cam nilah rupanya tingakat lama yang dah diubah suai..

Kad hari Ibu

Selamat Hari Ibu kepada bloger yang sudah bergelar ibu atau pun yang akan bergelar ibu, Semperna hari ibu, mari lah kita renung2 kan adakah kita sudah menjadi ibu yang sempurna kepada anak2 kita ???? Terima Kasih kepada kak Azah sudi memberi kak ucapan hari ibu,, Selamat Hari Ibu juga pada kak Azah dan bloger2 setia.....




























Sunday, May 2, 2010

Rose S'Ton


Heee sukanya hati tak terkata dah pandai buat rose s'ton sorry name tak pandai nak eja... baru buat masih panas lagi ni...cam na oodah , oodah nya mana ?...show jangan tak show ooodahh....

Sunday, April 25, 2010

award


dapat bunga dasy dari kzie thanks a lot give me this f'wer sukaaaaa bangat...

Tuesday, March 30, 2010

Folkart Hydreagea

Yang ini baru je siap lukis masih panas lagi cuma belum di vernis lagi ,, kalu dah vernis baru lah menyerlah bunganya tak gitu...
Kita zomm jelah dulu dengan bunga kesukaan ramai ini ..

Wednesday, March 24, 2010

Rose lagi


Yang ini tak tahu lah yang ke berapa dah mesouch lukis tu hari ada class lukis dgn cik oodah kita tu... cik oodah lukis ddzzzzz .... dah gantung ke cik ooodah ooi cantik tuuuu...yang ini mesouch siapkan hari selasa tu hari heeeee

Monday, March 15, 2010

Friday, March 12, 2010

Welcome Friend

Salam Hari Jumaat kepada teman2 bloger yang sudi datang bertandang ke rumah hanidvila silalah duduk buat cam rumah sendiri, kalu nak minum kopi just tuk..tuk.tuk jgn segan dan silu.

Wednesday, March 10, 2010

mawar berduri heeeee


Kehhh OOodah tengok leee malam tadi mesouch buat agak2 sama tak, sama lah tu...

Tuesday, March 2, 2010

Para2 VS Jepun N British

Huahuaaaaa Geli hati pun ada, kalu oodah panggil Para2 Jepun mesouch panggil para2 zaman British baru siap jugak ninnnnnnn.......

Orag ada kita pun nak ado gak...mana bole odah je yg adoooo mesouch pun nak jugak...
apa2 pun kita sekang mata dulu dengan para2 zaman british ni...

Thursday, February 18, 2010

Sekadar kongsi ilmu..

Asal-Usul Dajjal
Dajjal adalah seorang manusia dari keturunan Yahudi. Dia bukan Jin atau apa jua makhluk lain selain ia sebagai manusia yg ditangguhkan ajalnya “Minal Munzharin” seperti halnya Nabi Isa as yg di angkat oleh Allah swt ke atas langit dan ditangguhkan kematiannya sehingga beliau nantinya turun semula ke atas muka bumi ini lalu beliau akan mati dan di kuburkan di Madinah AlMunawwarah. Sama juga halnya dgn Nabi Khidhir, para malaikat dan Iblis yg di tangguhkan kematian sehingga kiamat nanti.Dajjal; ayahnya seorang yg tinggi dan gemuk. Hidungnya seperti Paruh burung (kebiasaannya orang Yahudi memang berhidung sebegini). Sedangkan Ibunya pula seorang perempuan gemuk dan banyak dagingnya. Menurut Imam Al Barzanji ada pendapat mengatakan bahawa asal keturunan bapanya ialah seorang Dukun Yahudi yg di kenali dgn “syaqq” manakala ibunya adalah dari bangsa Jin. Ia hidup di zaman Nabi Sulaiman a.s dan mempunyai hubungan dengan makhluk halus. Lalu oleh Nabi Sulaiman ia akhirnya ditangkap dan dimasukkan ke dalam penjara. Walau bagaimanapun kelahiran dan kehidupan masa kecil tidak diketahui dgn jelas.
Sifat BadannyaHadis Huzaifah r.a katanya: Rasulullah s.a.w. telah bersabda: Dajjal ialah orang yang buta sebelah matanya iaitu sebelah kiri, lebat (panjang) rambutnya serta dia mempunyai Syurga dan Neraka. Nerakanya itu merupakan Syurga dan Syurganya pula ialah Neraka (Hadis Sahih Muslim)Ada beberapa ciri perawakan Dajjal yg disebutkan dalam Hadis Rasulullah S.a.w, diantaranya: Seorang yg kelihatannya masih muda, berbadan besar dan agak kemerah-merahan, rambutnya kerinting dan tebal. Kelihatan dari belakang seolah-olah dahan kayu yg rimbun.
Dan tandanya yg paling ketara sekali ada dua;
Pertama: Buta mata kirinya dan kelihatan seperti buah kismis yg kecut, manakala mata kanannya tertonjol keluar kehijau-hijauan berkelip-kelip laksana bintang. Jadi kedua-dua matanya adalah cacat.Kedua: Tertulis didahinya tulisan “Kafir (Kaf-Fa-Ra)”. Tulisan ini dapat dibaca oleh setiap org Islam, sama ada ia pandai membaca atau tidak. Mengikut hadis riwayat At-Thabrani, kedua-dua tanda ini menjelma dalam diri Dajjal setelah ia mengaku sebagai Tuhan. Adapun sebelum itu, kedua-dua tanda yang terakhir ini belum ada pada dirinya.Dan selanjutnya kita dapat mengetahuinya dari kisah Tamim Ad Dari yang telah bertemu dengan Dajjal itu di sebuah pulau..
Tempat Tinggalnya Sekarang
Menurut riwayat yg sahih yg disebutkan dalam kitab “Shahih Muslim”, bahawa Dajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”. Terdapat hadis panjang mengenainya. Daripada Hadis ini jelaslah bagi kita bahawa Dajjal itu telah ada dan ia menunggu masa yg diizinkan oleh Allah swt utk keluar menjelajah permukaan bumi ini dan tempat “transitnya” itu ialah di sebelah Timur bukan di Barat.Ada pendapat mengatakan sekarang Dajjal tinggal di kerajaan iblis dan jin di Segitiga Bermuda dan selalu keluar dengan menaiki kenderaan piring terbang yang dikenali umum sebagai UFO dan sentiasa berurusan dengan pemimpin-pemimpin besar dunia. Akhir-akhir ini, pernah juga kelihatan piring-piring terbang UFO ini muncul di bandar Vatican (pusat Katolik dunia), Rome, Italy.
Berapa lama ia akan hidup setelah kemunculannya.
Dajjal akan hidup setelah ia memulakan cabarannya kepada umat ini, selama empat puluh hari sahaja. Namun begitu, hari pertamanya adalah sama dgn setahun dan hari kedua sama dengan sebulan dan ketiga sama dengan satu minggu dan hari-hari baki lagi sama seperti hari-hari biasa. Jadi keseluruhan masa Dajjal membuat fitnah dan kerosakan itu ialah 14 bulan dan 14 hari. Dalam Hadis riwayat Muslim ada disebutkan:Kami bertanya: “Wahai Rasulullah! Berapa lamakah ia akan tinggal di muka bumi ini? Nabi saw, menjawab: Ia akan tinggal selama empat puluh hari. Hari yg pertama seperti setahun dan hari berikutnya seperti sebulan dan hari ketiga seperti seminggu. Kemudian hari yg masih tinggal lagi (iaitu 37 hari) adalah sama seperti hari kamu yg biasa.Lalu kami bertanya lagi: Wahai Rasulullah saw! Di hari yg panjang seperti setahun itu, apakah cukup bagi kami hanya sembahyang sehari sahaja (iaitu 5 waktu sahaja). Nabi saw menjawab: Tidak cukup. Kamu mesti mengira hari itu dgn menentukan kadar yg bersesuaian bagi setiap sembahyang..”Maksud sabda Rasulullah S.a. w, ini ialah supaya kita mengira jam yg berlalu pada hari itu. Bukan mengikut perjalanan matahari seperti biasanya kita lakukan. Misalnya sudah berlalu tujuh jam selepas sembahyang Subuh pada hari itu maka masuklah waktu sembahyang Zohor, maka hendaklah kita sembahyang Zohor, dan apabila ia telah berlalu selepas sembahyang Zohor itu tiga jam setengah misalnya, maka masuklah waktu Asar, maka wajib kita sembahyang Asar. Begitulah seterusnya waktu Sembahyang Maghrib, Isyak dan Subuh seterusnya hingga habis hari yg panjang itu sama panjangnya dgn masa satu tahun dan bilangan sembahyang pun pada sehari itu sebanyak bilangan sembahyang setahun yg kita lakukan. Begitu juga pada hari Kedua dan ketiga.
Sama-sama kita renungkan....

Thursday, February 11, 2010

Cawan blue sea

Heeee heee cik mat oooi, akak tengok hang punya blog ado cawan ni, tekonya ada tak, hang panggil cawan maharani... rasenya sama tapi tak serupo....

akak cume ado cawan je ni...

Thursday, February 4, 2010

Ros oh Ros


Cik Temah, Jenab dan Joyah di luar sana, ni lee cik rose yang hani ado.. kesian sunggoh 3 biji jeee ishhhhhh, kalu ado sesiapa yang raso ado banyak tu campak2 leee kat orang di sini yeee

Thursday, January 28, 2010

Koleksi terbaru


Yang ini roses yang cik su panggil roses lima kuntum, ini pun baru dapat jugalah..


Yang ini pulak keluarga kangkong yang terbaru cik sally jumpa, mangkok bentuk bujur diapunyalah berat masallah... manakala cawan yang cik sally tak de lagi bentuk liku...

Kebesaran Allah



Terpeggung cik sally bila kawan cik sally menghantar email ini, mahu tak nya dibawah dasar laut yang dalam terdapat sungai dan pohon kayu yang hidup subur dan air nya tawar.. Masaallah bertapa besarnya keanggunMU.....
Sama-samalah kita renung-renungkan.....dan kongsi kebesaran Allah...

Wednesday, January 27, 2010

Kotak Kitar semula

Salam semua kepada kekawan yang sudi bertandang ke rumah Hani, hampir sebulan hani tak snap gambar , hari ini nak kongsi kotak yang di beli dengan RM 5.oo di beli di tempat berniaga , asalnya bukanlah warna hitam legam ni, dah di Make over dengan roses...

Kita layann lah dengan Kotak kitar semula ni.....